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Containers handling

A recognized expertise

As a key player in the global ports industry, we have the know-how, commitment and experience to help our customers and partners go further and faster to achieve their goals. Port handling has been our core business for several decades, and we can meet your expectations and needs with responsiveness and professionalism, 7/7 and 24/24, 362 days a year. A system of road “rendezvous” (only for Terminal de France) is set up to facilitate, streamline and optimize the passage of goods and associated handling operations. This expertise allows us to handle the largest container ships in the world. We are proud to have consolidated strong commercial relationships with two shipping alliances: OCEAN Alliance (CMA CGM, Cosco Shipping, OOCL, Evergreen) and THE Alliance (ONE, HMM, Hapag Lloyd, Yang Ming). In addition, our multi-client terminals can accommodate any new shipowner.

 

Ships operations
GMP dockworker teams load and unload ships at the quayside using Superpost Panamax gantry cranes that can accommodate the largest container ships in the world.
Yard operations
Un conteneur dispose de 4 jours de free-time sur notre terminal. Lorsque les conteneurs sortent ou entrent, les cavaliers reçoivent une alerte par le logiciel informatique d'exploitation développé en interne, NAVIS, pour les récupérer, les stocker et/ou les amener aux camions.
Passage de gates routières
80% du trafic de la GMP est assuré par la route. Pour entrer ou sortir de la marchandise, nos deux terminaux (TDF et TNORD) sont accessibles via des gates routières ouvertes de 6h à 21h. Par ailleurs, le Terminal de France est, lui, soumis à des prises de rendez-vous pour y accéder. Des contrôles photos et administratifs des camions sont assurés par des A-check et P-check.
Acheminement terrestre massifié
La GMP propose des services de trains et de barges directs au départ du Terminal de France, avec une massification complémentaire par la plateforme multimodale LHTE.